Doorgaan naar hoofdcontent

Verbindingsdag Korte Akkeren

Op zaterdag 14 oktober was er in wijkcentrum Jan Ligthart in Gouda een verbindingsdag voor wijkbewoners. Verschillende activiteiten en organisaties die actief zijn in de wijk Korte Akkeren presenteerden zich.

Korte Akkeren is een wijk naar mijn hart. De diversiteit van mensen, levensverhalen en levensomstandigheden in deze wijk is groot en boeit mij enorm. Ik kom dan ook graag in de Westerkerk, het buurtservicecentrum De Walvis of de speeltuin om de hoek, waar wijkbewoners elkaar ontmoeten.

In de wijk is veel te doen en veel ruimte om elkaar te ontmoeten. Tijdens de gezellige en goed bezochte verbindingsdag kon onder andere kennis worden gemaakt met het Wijkteam Korte Akkeren, de Gemiva-SVG Groep, Stichting Present en Mozaïek Wonen. Er was genoeg te doen. Naast de verschillende informatiekramen, was er een springkussen, schminken, creatieve activiteiten en cake versieren. Verder kon men enveloppen trekken en was er een bingo, waarbij leuke prijzen konden worden gewonnen die gesponsord waren door verschillende winkeliers in Korte Akkeren.













Iets voor u?




Reacties

Populaire posts van deze blog

Op de Pedalen 2019

Mij bekruipt wel eens het gevoel dat het een nieuw modeverschijnsel is; sponsoracties. Het voelt dan ook wat ongemakkelijk om er aandacht voor te vragen. Maar sponsoracties hebben ook mooie en waardevolle kanten en die hebben mij ertoe gebracht om mij in te schrijven voor Op de Pedalen 2019.

'Open je ogen!'

'Open Je Ogen!' voor mensenhandel, is een indrukwekkende fototentoonstelling van CoMensha, het landelijk Coördinatiecentrum Mensenhandel, dat deze maand in Gouda is te bewonderen.

De blijde boodschap van de Paashaas (in een eierdop)

Als kind vond ik Pasen maar een ingewikkelde bedoening. Helemaal zeker weet ik het niet meer, maar de kans bestaat dat ik in gedachte meer bij de paashaas was, dan bij het Paasevangelie. Ieder jaar kreeg ik in aanloop naar Pasen een grote chocoladehaas van mijn vader, die ik moest bewaren tot het Pasen was.