Doorgaan naar hoofdcontent

Duurzaamheidsdag Gouda

Op zaterdag 28 oktober was er in het Coornert Gymnasium in Gouda, Duurzaamheidsdag Gouda. Een dag voor iedereen die (n)iets met duurzaamheid heeft. Er waren workshops en een informatiemarkt.

Met eenvoudige oplossingen kun je al veel energie besparen en dat is goed voor de aarde én goed voor je portemonnee. Om kennis en inspiratie op te doen, werd deze Duurzaamheidsdag georganiseerd; een initiatief van de werkgroep ZIN (Raad van Kerken Gouda) en het Humanistisch Verbond, in samenwerking met Stichting Fair Trade Gouda, De Wereldwinkel, IVN, Nivon, De Brede School en vele anderen.

Duurzaamheidsdag werd om 11.00 uur officieel geopend met muziek, burgemeester Milo Schoenmaker, kinderburgemeester Romaissa Magouh en Teun Bokhoven (voorzitter Duurzaamheidsplatform Gouda).

Op de informatiemarkt kon je meer te weten komen over onder meer...
... Gezond en duurzaam eten
... Een duurzame kledingkast voor iedereen
... Energiebesparing in je eigen woning
... Goudse Energy Battle
... Duurzaamheid in de Gemeente Gouda
... Duurzaam gekweekte bloemen
... het bouwen van een windmolen (vitual reality)
... Tasjes maken uit paraplu's (demonstratie)
... Hand-spinnen van wol van schapen uit Goudse regio (demonstratie)

Mijn indruk is dat de dag ontzettend goed bezocht is. Ik was er zelf 's ochtends, kort na de officiële opening en toen was het er gezellig druk. Er was veel te zien, te horen en te leren door de grote variëteit aan workshops en informatiestands. Hopelijk is Duurzaamheidsdag Gouda een blijvertje!













Reacties

Populaire posts van deze blog

Op de Pedalen 2019

Mij bekruipt wel eens het gevoel dat het een nieuw modeverschijnsel is; sponsoracties. Het voelt dan ook wat ongemakkelijk om er aandacht voor te vragen. Maar sponsoracties hebben ook mooie en waardevolle kanten en die hebben mij ertoe gebracht om mij in te schrijven voor Op de Pedalen 2019.

'Open je ogen!'

'Open Je Ogen!' voor mensenhandel, is een indrukwekkende fototentoonstelling van CoMensha, het landelijk Coördinatiecentrum Mensenhandel, dat deze maand in Gouda is te bewonderen.

De blijde boodschap van de Paashaas (in een eierdop)

Als kind vond ik Pasen maar een ingewikkelde bedoening. Helemaal zeker weet ik het niet meer, maar de kans bestaat dat ik in gedachte meer bij de paashaas was, dan bij het Paasevangelie. Ieder jaar kreeg ik in aanloop naar Pasen een grote chocoladehaas van mijn vader, die ik moest bewaren tot het Pasen was.